trzeszczą mi drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hivision5
    Drive
    • 2009
    • 40

    trzeszczą mi drzwi

    Dla niezorientowanych a czytajacych ten watek, to fotki sa rozwinieciem tematu z watku tego:


    Wg mnie sprawa jest jasna i klarowna. Jesli beda Cie zbywac to odwolaj sie do producenta silnika powolujac sie na biuletyn techniczny, dobrze aby pismo poszlo od prawnika.
    Problem ewentualnie mozesz miec z 2-gim wozem. Ale jesli wszystko pojdzie OK i naprawia pierwszy to moze w 2-gi nie beda wnikac za bardzo (wiesz co mam na mysli).

    Powracajac jednak do watku bierzacego to jak juz bedziesz montowal szpere, to prosze postaraj sie o jakas fotorelacje i jakies info. Czyli co mowili mechanicy, co bylo problemem a co nie. Bedzie to przydatne dla ludzi, ktorzy w przyszlosci beda chcieli zamontowac szpere. Acha i jeszcze jakbys mogl podac swoj typ szpery.
    Ja na stronie producenta znalazlem tylko dwa rodzaje. Jedna ma wlasnie palioza u siebie, drugi typ szpery jest do wszystkich silnikow z DSG, a jestem ciekaw czy do benzynowych silnikow jest tez ten sam model co ma kolega palioza czy moze jakis inny?
    hivision5
  • meo14
    Ambiente
    • 2007
    • 111

    #2
    trzeszczą mi drzwi

    trzeszczą mi drzwi przednie ,jak hamuje i ruszam to słychać takie trzeszczenie drzwi przednich luzów na zawiasach zero może coś trzeba wyregulować ,mieliście taki przypadek ?, jak tak to poradźcie co zrobić.
    260 kkm ,nalatane

    Komentarz

    • Mateusz666
      Classic
      • 2008
      • 11

      #3
      może zamki lub cuś.... smarowanie drzwi popraw...
      Przy wysiadaniu też to słychac?
      Niewykluczone ze mogą to być jakies plastiki

      Komentarz

      • milun28
        Drive
        • 2006
        • 47

        #4
        a nie trzeszczy ci czasem z drzwi tylnych (okolice środkowego słupka). U mnie też to czasami mam szczególnie jak wjeżdżam na chodnik itp. Jakby coś sie ocierało. Nie mam czasu żeby zdjąć boczek. Kiedyś miałem tak w R19. Przyczyną było stukanie cięgna od zamka które poruszało sie w coś rodzaju spinki. Może i tu to tak skrzypi.

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          meo14 taki problem wystepowal w skodzinie kolegi. szukalismy przez ok miesiac. przy ruszaniu slychac bylo jakby drzwi rozrywalo. zawiasy byly ok. rozwiazanie znalezlismy wycinajac male krazki (srednicy ok 4cm) samoprzylepnego filcu grubosci ok 3mm i naklejając w kilka miejsc na wewnętrzna str. drzwi i testując. trzeszczenie ustalo gdy krążek został naklejony w okolicach tego metalowego wystającego bolca. przy zamknietych drzwiach blachy przy progu byly tak spasowane ze obcierala jedna o druga co powodowalo wlasnie to trzeszczenie. proponuje przerzuć kawałek szmaty przez dolny prog i zamknij drzwi, zeby szmata oddzielala blachy drzwi i karoserii, jezeli trzeszczenie ustanie to rozwiazanie jw. pozdro

          Komentarz

          • lukas_ig
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 230

            #6
            Miałem identycznie, ruszanie i hamowanie z tym trzaskiem wykańczało mnie. O dziwo ASO rozwiązało ten problem w 10 minut. Okazało się że zamek przy zamykaniu drzwi podbija do góry kolucho na karoserii i wtedy drzwi nie leżą tak jak powinny i stąd te trzaski. Już dwukrotnie po jakimś tam przebiegu koluch było opuszczane i za każdym razem jak ręką odjął.
            PerfectService by

            Komentarz

            • meo14
              Ambiente
              • 2007
              • 111

              #7
              dzięki spróbuje coś pokombinować jutro .
              260 kkm ,nalatane

              Komentarz

              • herman
                Rider
                • 2005
                • 456

                #8
                tez to mam i wkurza wiec czytam z zainteresowaniem

                Podpowiedzdcie tylko co to ten koluch

                pzdr
                --------------

                Komentarz

                • meo14
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 111

                  #9
                  koluch to chyba jest ten uchwyt zamocowany na słupku za który zamyka sie zamek od drzwi.
                  260 kkm ,nalatane

                  Komentarz

                  • lukas_ig
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 230

                    #10
                    Zamieszczone przez meo14
                    koluch to chyba jest ten uchwyt zamocowany na słupku za który zamyka sie zamek od drzwi.
                    Dokładnie o to chodzi

                    To jest kolucho nie koluch :lol: (literówka). Jak znacie mądrzejszą nazwę na to ustrojstwo na słupku to chętnie uzupełnie swoje braki w słownictwie :diabelski_usmiech
                    PerfectService by

                    Komentarz

                    • MROZOL
                      Drive
                      • 2007
                      • 79

                      #11
                      Nareszcie jakieś rozwiązanie hehehe już mam dość tego trzasku i pisku idę sprawdzić u siebie. Dzięki chłopaki za radę. Dam znać jak to ustawię czy przeszło, czy jeszcze bardziej rozregulowałem. :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Miałem podobne objawy, rozwiązanie owinąć taśmą izolacyjną ten bolec na który zachodzi zamek. Jest to chromowany wypust podobny do literki C. Po owinięciu taśmą drzwi zamilkły na wieki :lol: , jezeli nic innego nie zadziala polecam spróbować
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • Misiekoctavia
                          Elegance
                          • 2005
                          • 891

                          #13
                          Jak mi tylnie drzwi trzeszczaly i zawiasy to najpierw je dokladnie posmarowalem zmywaczem uniwersalnym i wtedy lekko olejem w spray-u. Wszystkie trzaski zamilkly na rok.
                          Po roku prawy tylni zamek znow trzeszczy i zmywanie i smarowanie juz nie pomaga :cry: Cala reszta zamilka 8)

                          Komentarz

                          • meo14
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 111

                            #14
                            owinąłem taśma i wiecie co pomogło ,dzięki phrix ,na razie tak będzie jak coś wymyśle to dam znać.
                            260 kkm ,nalatane

                            Komentarz

                            • gebek
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1214

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix
                              Miałem podobne objawy, rozwiązanie owinąć taśmą izolacyjną ten bolec na który zachodzi zamek. Jest to chromowany wypust podobny do literki C. Po owinięciu taśmą drzwi zamilkły na wieki :lol: , jezeli nic innego nie zadziala polecam spróbować
                              Zgadza sie to co piszesz,ale ta metoda oklejenia rygla tasma,jest bardzo nietrwala.
                              Zamek przecina bardzo szybko te tasme...tez to praktykowalem. :diabelski_usmiech .
                              Generalnie te stuki i chrobotania sa spowodowane slaba odpornoscia karoserii na
                              skrecanie wzdluzne...co mozna uslyszec podczas wjezdzania na kraweznik.
                              Sily dzialajacych na karoserie nie jest w stanie calkowicie skompensowac prog auta i
                              skrecanie przenoszone jest na rygle drzwiowe i slychac stuki,lub chrobotanie.
                              Dla pocieszenia powiem,ze w mojej starej Xsarze,te dzwieki doprowadzaly mnie do kur...
                              :diabelski_usmiech bo byly duzo intensywniejsze niz w O1.
                              O2 jest troche sztywniejsza,jak kazdy nowy model,ale przy wylaczonym radiu,tez mozna
                              cos uslyszec
                              pozdrawiam
                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                              Nie synku...to diesel PD.

                              Honda...the power of dreams.
                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                              Komentarz

                              • phrix
                                L&K
                                • 2007
                                • 1000
                                • Audi
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez meo14
                                owinąłem taśma i wiecie co pomogło ,dzięki phrix ,na razie tak będzie jak coś wymyśle to dam znać.
                                Jezeli owiniesz wiecej tasmmy to dzrzwi dodatkowo zaczna sie cicho zamykac ( jak w Volvo) :lol: Nie bedzie tego poglosu przy zamykaniu. Metoda serwisantow skody, a tasma wyciera sie mniej wiecej po roku ale to i tak dosyc dlugo.
                                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                _

                                Komentarz

                                • wuj_stach
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 32

                                  #17
                                  Witam,

                                  Odświeżę temacik, ja mam taki problem:

                                  Jak jest słonecznie i autko się nagrzeje to później strasznie skrzypią mi wszystkie drzwi normalnie to już mnie szlak trafia, miał ktoś kiedyś podobny problem, jak tak to niech się podzieli informacją co z tym fantem zrobić będę bardzo wdzięczny. Z góry thx.

                                  Pozdrawiam
                                  Łukasz

                                  Komentarz

                                  • firmek
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 477

                                    #18
                                    Moze to wina uszczelek. Sprawdz czy nie sa brudne. Umycie i nasmarowanie np wazelina kosmetyczna czy jakims smarem silikonowym nie zaszkodzi.

                                    Komentarz

                                    • wuj_stach
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 32

                                      #19
                                      Oczywiście sprawdzę ale wydaje mi się że jakby to była wina uszczelek to by cały czas trzeszczało a to trzeszczy tylko wtedy jak jest ciepło i się auto nagrzeje a mam niestety w kolorze czarnym.

                                      Komentarz

                                      • phrix
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1000
                                        • Audi
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Jeżeli masz troche czasu to można rozebrać boczki, a przed złożeniem posmarować silikonem takie białe kołeczki do których przykręcane są wkręty i mocowania boczków. Niestety w O1 z czarnymi plastikami wszystko szeleści, bo materiał pracuje. Jest jeszcze inna opcja tj. sciemnić szyby :diabelski_usmiech


                                        PS: Jak w serwisie widziałem Panów którzy naprawiają mój nowy samochód taśmą izolacyjna to myślałem, że ktoś tej naprawy nie przeżyje :szeroki_usmiech
                                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                        _

                                        Komentarz

                                        • firmek
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 477

                                          #21
                                          Oczywiście sprawdzę ale wydaje mi się że jakby to była wina uszczelek to by cały czas trzeszczało a to trzeszczy tylko wtedy jak jest ciepło i się auto nagrzeje a mam niestety w kolorze czarnym.
                                          Zdazylo mi sie ze jak mialem brudne uszczelki, zaczynaly sie lepic (bylo czuc przy otwieraniu drzwi) wlasnie w gorace dni - jak auto sie rozgrzalo. Nie twierdze, ze to jest to ale chyba najprostsze od czego mozna zaczac.

                                          Komentarz

                                          • wuj_stach
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 32

                                            #22
                                            Ok. Wielkie dzięki za sugestie jak tylko będę miał chwilę to pokombinuję z tym bo już mam dość tego skrzypienia. Czytałem też jeszcze opinie że zawiasy się brudzą i to one tak skrzypią może to jest przyczyna, czym najlepiej je wyczyścić i nasmarować??

                                            Komentarz

                                            • phrix
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1000
                                              • Audi
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Czyszczenie to chyba najlepiej myjka ciśnieniowa a potem szczoteczką ładnie przeczyścić ale w tym temacie to chyba powinni się wypowiedzieć forumowi detailerzy :diabelski_usmiech

                                              Jeżeli chodzi o smarowanie to są specjalne smary do zawiasów, ale można zastosować również zwykły gęsty smar stały. Z tego co pamiętam to w O1 są takie małe smarowniczki pod czarnymi kapturkami. ( jeżeli bredzę niech ktoś sprostuje)
                                              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                              _

                                              Komentarz

                                              Pracuję...